دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption

ساخت وبلاگ

سازندگان اتومبیل چه چیزی را می‌توانند به فناوری دوربین 360 درجه اضافه کنند؟

سازندگان در حال رقابت برای اضافه کردن فناوری‌ دوربین 360 درجه ، برای تامین ایمنی و راحتی هستند. لندروور یک سیستم دید X-ray را به اسم سرپوش شفاف راه اندازی کرد که می‌تواند از داخل سقف ماشین بیرون را ببینید و زمان بالا رفتن از جاده و مسیر را به شما نشان می‌دهد. بیشتر ماشین‌های شاسی بلند دوربین‌های جلویی به سمت پایین دارند. لندروور این فناوری را کمی‌بیشتر ارتقاء داده و جاده را به عنوان یک مسیر نیمه شفاف در زیر چرخ‌ها نشان می‌دهد.

360 degree camera technology

شاسی بلندهای گران قیمت‌تر یک دوربین پنجم را در بالای شیشه قرار می‌دهند تا دید عقب را تقویت کند. شما هنوز هم به یک دوربین رو به پایین نیاز دارید، چرا که عقب ماشین‌های شاسی بلند ممکن است دید دوربین‌ها را به فاصله 60 تا 150 سانتی متری را کور کنند. دوربین 360 درجه انواع خودرو را همچنین می‌توان به عنوان جایگزینی برای دید عقب استفاده کرد؛ برای مثال، زمانی که مقدار زیادی بار در عقب ماشین قرار گرفته است. تسلا و سازندگان دیگر در حال کار کردن بر روی سیستم‌های دیجیتالی دید عقب هستند؛ این سیستم‌ها می‌توانند دوربین‌های عقب و کنار را به همدیگر وصل کرده تا یک تصویر عالی را فراهم آورند.

دستکاری‌های ساده باعث مفیدتر شدن دید اطراف و عقب ماشین خواهند شد. آنها را می‌توان با استفاده از تمییزکننده‌های لنز بهتر کرد، خواه با استفاده از هوا و یا آب صورت گیرد. لنز‌ها اغلب کدر، کثیف یا خیس می‌شوند و تصویر درستی را نشان نمی‌دهند. چراغ‌های اضافی باید نور را بهتر پخش کنند؛ کیفیت‌ها تنوع بسیاری دارند.

 

چرا دوربین 360 درجه خودرو از الزامات استاندارد هم بهتر هستند؟

هر ساله تقریبا 210 نفر به خاطر تصادفات ناشی از دنده عقب رفتن می‌میرند که در مقابل 33,561 نفر مرگ و میر جاده‌ای در سال 2012 قرار دارد. استانداردها داشتن دوربین عقب را برای ماشین‌ها از سال 2008 الزامی کرده است. قانون داشتن دوربین عقب سرانجام در سال 2019 به بار خواهد نشست که همه ماشین‌های فروخته شده یک سیستم دوربین عقب خواهند داشت.

 
new technology of 360 degree camera 

زمانی که این سیستم دوربین 360 درجه بر روی ماشین هامر اچ2 در سال 2004 نصب شد، قیمت دوربین به اضافه دستگاه نمایشگر چیزی حدود 150 دلار بود. تا سال 2019، قیمت دوربین‌ها 50 دلار خواهد بود و بسیاری از ماشین‌ها به صورت پیش فرض نمایشگرهای مخصوص سرگرمی خواهند داشت، و این هزینه به خاطر تغییر قیمت پایه ماشین پرداخت خواهد شد.

قانون گذاری و استفاده از این ملزومات، تنها باعث نجات جان تعداد کمی از مردم خواهد شد. پیش بینی می‌شود که سیستم‌های اضافی علی رغم هزینه‌ای که در بر خواهند داشت در هر سال باعث نجات جان یک سوم از تعداد 210 نفر خواهند شد. بسیاری از رانندگان به نمایشگرها نگاه نخواهند کرد و آنهایی که نگاه می‌کنند افراد را به دلیل کثیفی یا نور خورشید موجود بر روی دوربین یا صفحه LCD نخواهند دید.

قوانین این امکان را در اختیار رانندگان قرار خواهند داد تا نمایشگرهای کوچکی را در آینه‌های بغل بگذارند. تجربه شخصی نشان می‌دهد علی رغم اینکه این نمایشگرها بیش از حد کوچک هستند، اما از خطرات جلوگیری خواهند کرد. اتومبیل سازان احتمالا آنها را در ماشین‌های ارزان قیمت‌تر به کار خواهند برد. تصویری را که می‌توانید در آنها ببینید ممکن است واقعی‌تر باشد و فاصله ماشین تا چند متر بهتر دیده شود.

دوربین‌های فضای اطراف خودرو از دو جهت نسبت به دوربین‌های عقب توصیه شده توسط قوانین بهتر هستند. اول از هر چیز، دوربین‌های اطراف می‌توانند بچه‌ها یا حیوانات خانگی را نشان دهند که از کناره‌ها به ماشین نزدیک می‌شوند. همچنین، قیمت این سیستم‌ها احتمالا توسط کاهش هزینه‌های آسیب به ماشین جبران خواهد شد. چه کسی در طی 10 سال حداقل یک تصادف با سرعت پایین ندارد؟ شما ممکن است آن را گزارش ندهید، چرا که بیشتر آن را از جیب خودتان پرداخت خواهید کرد، اما مطمئنا این مقدار پول را به تدریج در طول زمان خرج می‌کنید.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : دوربین 360 درجه خودرو, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 29 مهر 1397 ساعت: 20:13

مشکلات مربوط به گرمکن صندلی ماشین به طور عمده در برق ورودی، کلید گرمکن صندلی و یا المان گرمایشی آن رخ می‌دهند. سیم گرمایشی که باعث گرم شدن صندلی می‌شود، معمولا کوچک و ضعیف می‌باشد، و همین امر آن را با گذشت زمان مستعد خراب شدن می‌کند. شما یا می‌توانید گرمکن صندلی فابریک را عوض کنید، یا اینکه قسمت‌های خراب را با استفاده از لحیم تعمیر کنید و سپس آن را با استفاده نوار چسب برق یا شیلد حرارتی بپوشانید. بخش‌های زیر چگونگی تعویض سیم خراب را در صندلی گرمایشی ماشین به شما نشان می‌دهند.

 

Replacement of seat heating element

 

المان گرمایشی را امتحان کنید

در مرحله اول المان گرمایشی را امتحان کنید. شما باید المان و سیم‌هایی را پیدا کنید که از سمت کلید به سمت صندلی جریان دارند. شما می‌توانید یکی از المان‌های گرمایشی را در کف و دیگری را در پشت صندلی پیدا کنید. اگر هر دوی المان‌ها گرم نمی‌شوند، پس یک مشکل جدی پیش رو دارید. صفحه صندلی را با استفاده از پیچ گوشتی بیرون بیاورید. سیمی را پیدا کنید که مستقیما به منبع المان گرمایشی کف صندلی می‌رود. شما همچنین می‌توانید صندلی را با استفاده از چرخ دنده ضامن دار بیرون بیاورید.

 

سیم سربی را بررسی کنید

اکنون با استفاده از مولتی‌متر ولتاژ المان سیم سربی را اندازه بگیرید. مولتی‌متر را بر روی 20 ولت قرار دهید، اکنون سیم مشکی را به بدنه و سیم قرمز را به سیم برق ورودی متصل کنید. ولتاژ را با روشن کردن کلید بررسی کنید. اگر نتیجه کار بین 4 تا 12 ولت باشد، پس سیم کشی تا آن نقطه سالم است. چند نقطه دیگر را نیز چک کنید. اگر همه آنها بالاتر از 4 ولت باشند، پس المان گرمکن صندلی  به اندازه کافی نیرو دریافت می‌کند و اگر گرم نشود احتمالا المان گرمایشی معیوب است. اگر هر نقطه از آن ولتاژ صفر را نشان دهد، پس باید سیم کشی برق ورودی را عوض کنید. آن را از مغازه‌هایی بخرید که سیم‌هایی با ضخامت سیم خودتان دارند.

Replacement seat heating element

پیوستگی اتصالات را بررسی کنید

المان گرمایشی کف صندلی را بیرون بیاورید تا پیوستگی اتصال را بررسی کنید. این پیوستگی همان تداوم جریان الکتریکی می‌باشد. المان را باز کنید و همه سیم کشی را جدا کنید. مولتی متر را بر روی تنظیمات پیوستگی جریان قرار دهید و یک سیم آن را به سر ابتدایی المان گرمایشی متصل کنید و سیم دیگر را به نقاط مختلف المان وصل کنید. اگر صدای بوق کوچکی بشنوید یا نشانه جریان را ببنید، پس المان شما معیوب نیست. اگر تداوم جریان را بر روی المان نبینید، پس مطمئنا معیوب است و باید عوض شود.

 

پیوستگی جریان المان دوم را نیز بررسی کنید

المان گرمایشی دوم در میان تودوزی صندلی قرار دارد و به همین منظور باید تودوزی را با استفاده از ابزار مناسب جدا کنید. بعد از دسترسی به المان پشتی سیستم گرمکن صندلی ، تداوم جریان را بررسی کنید. اگر هر دوی المان‌ها معیوب بودند، باید آنها را تعویض کنید.

 

تعویض المان گرمایشی

پیچ‌های المان‌ها را باز کنید. سپس باید سیم کشی مناسبی را بر روی المان‌ها با توجه به ترتیب درست آنها و قراردهی اتصال‌ها انجام دهید. المان‌های جدید را ببندید و دو سیم برق ورودی را دوباره به انتهای المان‌ها وصل کنید. از چسب برای وصل کردن دوباره تودوزی‌ها استفاده کنید.

 
دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : گرمکن صندلی, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 26 مهر 1397 ساعت: 0:46

در مقاله قبل در مورد محل قرار گیری بلندگوها، اتصال زمین آمپلی فایر و جای دادن سیم‌های سیستم صوتی در محل مناسب مطالبی را بیان کردیم در اینجا به ادامه مقاله قبل می‌پردازیم. برای اینکه دی وی دی فابریک خودروی شما بهترین کارآیی را داشته باشد و صدایی صاف و قدرتمندی را ایجاد کند رعایت کردن نکات و استانداردهای موجود یکی از اقدامات اولیه می‌باشد.

 

Car audio system

 

نگه دارنده فیوز

شما همچنین به همراه آمپلی فایر سیستم صوتی خودرو یک نگه دارنده فیوز هم دریافت خواهید کرد. این نگه دارنده ممکن است از قبل بر روی سیم نیرو وصل شده باشد، اما اگر چنین نیست باید خودتان آن را نصب کنید. استاندارد صنعتی حکم می‌کند که این نگه دارنده نباید بیشتر از 45 سانتی متر از باتری ماشین دور باشد؛ کمتر از 30 سانتی متر می‌تواند بهتر باشد. یک تکه سیم 45-30 سانتی متری از سیم نیرو را ببرید، آن را به یک سمت نگه دارنده فیوز متصل کنید، و سمت دیگر سیم را به سمت دیگر نگه دارنده فیوز وصل کنید.

سیم‌های آن را به شیوه‌ای مناسب لخت کرده و به یکدیگر متصل کنید، یا اینکه آنها را لحیم کرده و با شیلد حرارتی یا نوار چسب برق بپوشانید. همچنین به یاد داشته باشید که سیم نیروی آمپلی فایر با یک بست کمکی در کنار نقطه اتصال باتری قرار خواهد گرفت. نکته: این نقطه اتصال حلقه‌ای را به یک سرپیچ متصل کرده که از نقطه اتصال مثبت باتری محافظت می‌کند. آن را مستقیما به خود باتری وصل نکنید.

 

وصل کردن “سیم روشن کننده” آمپلی فایر سیستم صوتی

مرحله بعدی بیرون آوردن رادیو و پیدا کردن “سیم روشن کننده” آمپلی فایر می‌باشد که از آن بیرون زده است، معمولا با رنگ آبی نشان داده می‌شود آمپلی فایر سیستم صوتی خودرو شما یک سیم رابط برای اتصال با این سیم خواهد داشت، و می‌توان آنها را بر اساس سلیقه خودتان به هم پیچاند یا لحیم کرد. به محض اینکه این سیم‌ها به همدیگر متصل شوند، سیم “روشن کننده” آمپلی فایر به محض روشن شدن DVD فابریک به صورت خودکار به آمپلی فایر فرمان می‌دهد تا روشن شود. (به توضیحاتی که در مورد سیم آبی دادیم دقت کنید).

 

متصل کردن سیم‌های سیگنال به آمپلی فایر سیستم صوتی

اکنون نوبت متصل کردن سیم‌هایی است که سیگنال‌ها را به آمپلی فایر می‌فرستند. بعضی از گیرنده‌های استریو ممکن است دارای جک‌های نوع RCA باشند و بعضی دیگر ممکن است آنها را نداشته باشند، اما مهم‌ترین چیز برای به خاطر سپردن این است که سیم‌های سیگنال و کابل نیرو باید از طرفین مخالف ماشین رد شوند تا از نویز و پارازیت الکتریکی اجتناب شود.

بسیاری از استریوها دارای جک نوع RCA برای متصل کردن سیم‌های فرستنده سیگنال به آمپلی فایر هستند. با این وجود، اگر رادیوی شما خروجی RCA ندارد، این امکان وجود دارد که از سیم اسپیکر کارخانه‌ای به عنوان منبع برای آمپلی فایر استفاده کنید. برای این کار به تبدیل خروجی سیم نیاز دارید که خروجی‌های بالای سیم اسپیکر را از منبع صدا به خروجی‌های سطح پایین RCA بر روی آمپلی فایر تبدیل می‌کند. سیم‌های اسپیکر یا پشت رادیو را ببرید و سپس آنها را از رادیو به تبدیل خروجی متصل کنید.

 

متصل کردن اسپیکرها به آمپلی فایر

مرحله آخر قبل از امتحان کردن و لذت بردن از بلندگوهای جدیدتان وصل کردن سیم‌های جدید از خروجی‌های آمپلی فایر به هر کدام از اسپیکرها می‌باشد. ضخامت 16 می‌تواند برای استفاده در اسپیکرها مناسب باشد، و همچنین ضخامت های 14 و 12 برای ساب ووفر می‌تواند بسیار عالی باشد. اطمینان حاصل کنید که سیم کشی از سرهای مثبت و منفی آمپلی فایر به سرهای مثبت و منفی اسپیکرها به درستی انجام شده‌اند تا کیفیت صدا حفظ شود.

بر خلاف ورودی‌های خود رادیو، سیگنال‌هایی که وارد اسپیکرها می‌شوند در صورت نزدیک بودن به کابل نیرو دچار پارازیت و نویز نخواهند شد. سیم کشی اسپیکرهای ماشین را از طریق یک روکش پلاستیکی به داخل قاب در هدایت کنید، معمولا این روکش را می‌توانید در نزدیکی لولاهای در پیدا کنید.

اگر توان خروجی سیستم صوتی خودرو شما کمتر از 75 وات است، این امکان وجود دارد که همه سیم کشی‌های اسپیکر از بلندگو را از طریق داشبرد پشت استریو انجام دهید. از این طریق، از همه سیم‌های کارخانه‌ای اسپیکر استفاده خواهید کرد تا صدا را به اسپیکرها برسانید. هر کدام از سیم‌های اسپیکر که از همبست خارج شده‌اند را بریده و آنها را به سیم‌های خارج شده از آمپی فایر متصل کنید.

 

نصب یک آمپلی فایر دیگر

نصب یک آمپلی فایر ثانویه برای سیستم صوتی خودرو به کار چندان بیشتری نسبت به اولین آمپلی فایر نیاز ندارد. از همبست‌های توزیع نیرو و اتصال زمین استفاده کنید تا نیازی به دوبرابر کردن سیم کشی‌های سیستم صوتی نداشته باشید. شما به سیم سیگنال ساب ووفر و همچنین یک سیم اضافی روشن کننده دیگر نیاز خواهید داشت. برای سیم روشن کننده می‌توان از اتصال سیم فعلی هم استفاده کرد.

تنها مورد، منحصر به خازن سابووفر می‌باشد. به صورت خلاصه، خازن وسیله‌ای است که می‌تواند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کند. از آنجا که آمپلی فایر دوم که به ساب ووفر سیستم صوتی متصل می‌شود به ولتاژ دائمی نیاز دارد تا نیروی خود را تامین کند، هرگونه نوسان در آن ولتاژ می‌تواند باعث از دست دادن موقتی نیرو و صدا شود. خازن هرگونه افت ولتاژ را “جبران می‌کند” و به ساب ووفر ولتاژ رسانی می‌کند تا همیشه آن را در حالت بهینه نگه دارد.

 

روشن کردن سیستم صوتی خودرو

بعد از چک کردن همه اتصالات، سر منفی و مثبت باتری را دوباره وصل کنید. به محض اینکه همه چیز روشن شد، سیستم صوتی جدید شما بر اساس رضایت شما کار خواهد کرد، رادیو و همه قاب‌های شل را سر جای خود قرار دهید. از سیستم صوتی با صدای جدید و قدرتمندتر ماشین خود لذت ببرید!

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : سیستم صوتی خودرو, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 103 تاريخ : پنجشنبه 19 مهر 1397 ساعت: 21:07

ما طرح کلی سیم کشی یک سیستم صوتی معمولی ماشین را توضیح خواهیم داد، و همچنین در مورد ملاحظات و مراحلی حرف می‌زنیم که باید هنگام اضافه کردن یک یا دو بلندگو به آنها توجه کرد. در این مقاله، در مورد اصول کلی سیم کشی سیستم صوتی و دی وی دی فابریک ماشین‌ها حرف خواهیم زد. بخصوص، به مسئله اضافه کردن یک یا دو بلندگو به آن نگاهی خواهیم انداخت و هردوی مراحل مکانیکی و الکتریکی را بررسی خواهیم کرد. در حال خواندن متن دوباره به این توضیحات اولیه برگردید تا اساس کار از دستتان در نرود.

 

audio system of the car

 

یک سیستم صوتی با دو بلندگو

یک خروجی 4 کاناله برای دو جفت اسپیکر، و یک خروجی مونو برای یک ساب ووفر.
مرحله اول بسیار حائز اهمیت می‌باشد. هر سیم کش برق و در واقع هر متخصص امور خودرو این مرحله را سفارش خواهد کرد: با جدا کردن کابل منفی و مثبت باتری آنها را از ماشین جدا کنید. باید این کار را برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی انجام دهید. به یاد داشته باشید که بر روی بسیاری از ماشین‌های جدیدتر به “رمز رادیو” نیاز دارید تا سیستم‌های رادیویی ماشین را دوباره به کار بیاندازید.

 

مکان بلندگو

با فرض اینکه ماشین شما از قبل سیستم صدای استریو داشته و علاقه دارید به عنوان ارتقاء آن، یک یا دو بلندگو بیشتر نصب کنید، مرحله بعد مشخص کردن محل نصب آنها خواهد بود. اگر یکی از آنها را در فاصله کمتر از یک متر از رادیوی ماشین قرار دهید یا اینکه آن را مستقیما بر روی شاسی فلزی ماشین پیچ و مهره کنید، صداهای بسیار آزاردهنده‌ای در موسیقی خود خواهید شنید. دور کردن بلندگو از سیستم صوتی خودرو؛ و قرار دادن آن بر روی حلقه‌های پلاستیکی و یا نصب کردن آن بر روی جایی غیر از شاسی می‌تواند به از بین بردن صداهای اضافی کمک کند.

نصب بلندگو در صندوق عقب در خودروهای هاچ بک معمولا می‌تواند ایده مناسبی باشد، در حالی که آویزان کردن آن از هر نقطه‌ای مشخصا فکر خوبی نیست. برای اینکه مطمئن شوید گرمای بلندگو از آن خارج می‌شود، توجه داشته باشید که فضاهای تهویه آن روبه بالا باشند. بلندگوها دارای شیارهایی بر روی سطح خود هستند تا گرما به راحتی از آنها خارج شود. (بلندگوهای بزرگ ممکن است حتی بیش از حد داغ شوند.) زمان انتخاب جا برای بلندگوهای سیستم صوتی خودرو ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی دور و بر آنها وجود دارد تا گرمای آنها بتواند تهویه شود. پره‌های تهویه بلندگو باید به سمت کناره‌ها یا بالا باشند. نصب کردن بلندگو به صورت روبه پایین مطلقا نباید انجام شود، چرا که پره‌های خنک کننده به سمت پایین قرار می‌گیرند و گرمای خارج شده دوباره به سمت خود دستگاه بر می‌گردد.

audio-system-in-the-trunk

همچنین باید در کناره‌های بلندگو فضای کافی لحاظ کنید تا سیم کشی را انجام دهید؛ تا بتوانید دستگاه‌هایی مانند آمپلی فایر (تقویت کننده صدا)، برای چند بانده کردن صدا و غیره را نصب کنید. چند جای معمولی که آمپلی فایرها را در آنها نصب می‌کنند شامل زیر داشبورد سمت شاگرد، زیر یکی از صندلی‌ها یا در صندوق عقب می‌باشند. هر کدام از این انتخاب‌ها مزایا و معایبی دارند. زیر داشبود یا صندلی به سیم کشی کمتری نیاز دارد اما نصب کردن آنها بسیار سخت‌تر است. احتمالا باید صندلی را به صورت موقتی بیرون بیاورید. فضای صندوق عقب به راحتی قابل دسترسی است، اما سیم‌ها باید به طول خود ماشین باشند. و خب بخشی از فضای مخصوص وسایل را هم در صندوق عقب از دست خواهید داد.

 

اتصال زمین آمپلی فایر

بر طبق نظر متخصصین این کار، سیم زمین ضعیف یا نامناسب یکی از دلایل عمده مشکلات صدای استریو و عملکرد ضعیف آنها می‌باشد. (جالب است بدانید که همین مشکل دلیل شماره یک مشکلات الکتریکی در ماشین است.) همه آمپلی فایرها به یک سیم زمینی مجزا نیاز دارند، پس پیدا کردن جای مناسب برای برقراری این اتصالات بسیار حائز اهمیت است. یکی از انتخاب‌های راحت می‌تواند اتصال‌های زمین موجود باشد. به دنبال سیم یا کابلی بگردید که به بدنه یا شاسی پیچ شده باشد.

اگر تصمیم بگیرید که اتصال زمین دیگری درست کنید، باید با استفاده از مته یک سوراخ درست کنید (نکته، چک کنید که آیا در سمت دیگر فضای کافی دارید یا خیر)، و رنگ ماشین و رنگ های زیرین دور و بر آن را از بین ببرید که باعث جلوگیری از اتصال مناسب فلز به فلز می‌شود. یک پیچ فلزی با اندازه مناسب و واشر ستاره‌ای می‌توانند کیفیت اتصال زمینی را بسیار بیشتر کنند.

 

قرار دادن سیم کشی سیستم صوتی

بعد از تصمیم گیری در مورد جای بلندگو، اکنون باید در مورد مسیر سیم کشی‌ها از آمپلی فایر به سمت باتری ماشین، سیستم صوتی و اسپیکرها برنامه ریزی کنید. اگر آمپلی فایر جدید در صندوق عقب نصب شود، باید به دنبال راهی باشید تا سیم کشی را از عقب به جلو انجام دهید، در حالی که باید آن را پوشانده و دارای محافظ نیز کنید.

باید بعضی از قطعات را موقتا بیرون بیاورید تا سیم کشی را در زیر فرش ماشین انجام دهید. سیم کشی را از جاهایی انجام دهید که به راحتی قابل دسترس باشند، که از جمله آنها می‌توان به زه زیر در ماشین، کناره درها و صندلی‌ها اشاره کرد. معمولا اینها را می‌توانید به راحتی با باز کردن پیچ‌ها یا یک فشار بیرون آورید. از آنجایی که نیاز دارید یک سیم نیرو برای آمپلی فایر به صورت مستقیم به باتری ماشین وصل کنید، بهتر است سیم کشی را از سوراخ‌هایی رد کنید که قبلا برای سیم کشی‌های دیگر انجام شده‌اند.

آمپلی فایر شما نیروی خود را مستقیما از بخش مثبت باتری دریافت می‌کند، پس بهتر خواهد بود که سیم برق را از این سوراخ‌ها عبور دید. بیشتر ماشین‌ها این سوراخ را به عنوان راهی برای رد کردن بقیه سیم‌ها دارند، پس آن را پیدا کنید و سیم خود را از آن رد کنید. آمپلی فایر شما باید به همراه سیمی باشد که حدودا به اندازه طول ماشین درازا دارد. شما این سیم را از باتری موجود در موتور ماشین از طریق سوراخ پشت داشبورد و سپس از زیر قاب‌های کناری در ماشین عبور داده تا به آمپلی فایر برسند.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 143 تاريخ : دوشنبه 16 مهر 1397 ساعت: 4:18

گرمکن‌ صندلی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر سفر خود را انجام دهید. با فشار یک دکمه می‌تواند شروع به گرم کردن شما در روزهای سرد کند. آنها از یک مدار و یک المنت به عنوان یک عنصر گرمایشی برای گرم کردن صندلی‌ها استفاده می‌کنند و معمولا زیر صندلی‌ها نصب می‌شوند. برخی از وسایل نقلیه جدیدتر دارای یک  گرمکن صندلی فابریک  نصب‌شده زیر پوشش صندلی هستند. یک گرمکن صندلی ممکن است شامل یک قسمت جداگانه برای پایین صندلی و یک پشتی یا یک پد باشد که قسمت‌های مختلف صندلی را پوشش دهد.

در یک وسیله نقلیه که با صندلی‌های گرم تجهیز می‌شود، معمولا برای هر یک از صندلی‌های جلو ، پدهای حرارتی وجود خواهند داشت. با این حال، در حالی که این بیشتر متداول است، همه وسایل نقلیه هر دو صندلی جلو حرارت داده نمی‌شوند؛ برخی از وسایل نقلیه فقط یک گرمکن صندلی در طرف راننده دارند. به طور معمول، گرمکن‌های مخصوص صندلی یک گزینه برای وسایل نقلیه هستند که صندلی‌های چرمی دارند، اگرچه برخی وسایل نقلیه نادر وجود دارند که می‌توانند این گرمکن‌های صندلی را روی صندلی‌های پارچه‌ای آنها قرار دهند.

 

Car Seat Heater

 

نمی‌دانم آیا باید گرمکن صندلی من جایگزین شود یا نه؟

سیم‌کشی داخل گرمکن صندلی ممکن است با قطعی مواجه شود و گرمکن روی صندلی نتواند کار کند. مدار الکتریکی داخل دستگاه حرارت کمی شبیه به یک مدار ریسه لامپ است. اگر تا به حال یک مجموعه بد از این ریسه‌های لامپ را داشته‌اید، می‌دانید که یک لامپ سوخته می‌تواند کل رشته را خراب کند. در تشک صندلی تان، یک قطعی در مدار می‌تواند باعث کار نکردن کل قسمت گرمکن صندلی شود.

ممکن است متوجه شوید که این پد وقتی آن را روشن می‌کنید، گرم نمی‌شود، یا کم گرم می‌شود، یا فقط پشتی قطع است و یا بالعکس. الکتریسیته می‌تواند تا جایی که قطعی در مدار وجود دارد منتقل شود. در بعضی از مواقع ممکن است یک نقطه بسیار داغ در صندلی خود داشته باشید. این قسمت در آینده نزدیک قطع خواهد شد. هنگامی که قسمت معیوب را حذف می‌کنید، می‌توانید علامت سوختگی روی پوشش، در آن منطقه را ببینید. اگر جایی از گرمکن صندلی شما دارای نقطه بیش از حد داغ است، باید گرمکن صندلی خود را خاموش کنید تا از خطر سوختن پوست خود و یا از شروع آتش‌سوزی الکتریکی خودرو جلوگیری کنید.

اگر گرمکن صندلی شما گرم نشود، باید برق ورودی و مدار داخلی تا المنت را چک کنید. همچنین ممکن است فیوز سوخته باشد یا یک مشکل در سیم‌کشی داشته باشید. شما در برخی از موارد باید از یک مولتی‌متر برای چک کردن ولتاژ استفاده کنید.

تعدادی از عوامل می‌توانند به سیم‌کشی داخل گرمکن صندلی آسیب بزنند. اعمال بیش از حد فشار بر روی صندلی با ایستادن یا زانو زدن بر روی آن می‌تواند به گرمکن آسیب برساند. سیم‌ها می‌توانند توسط اجسام سنگین با گوشه‌های تیز قطع شوند. این سیم‌ها نیز می‌توانند بخاطر استفاده بیش از حد فرسوده شده باشند. بهتر است از قرار دادن گرمکن صندلی بر روی درجه حرارت بالا برای مدت‌زمان طولانی اجتناب کنید.

 

آیا خودمان می‌توانیم گرمکن صندلی را جایگزین کنیم؟

شما قطعا می‌توانید گرمکن صندلی خود را تعویض کنید، اما باید کمی زمان برای این پروژه کنار بگذارید. اگرچه هیچ چیز به خصوص، در مورد تعویض گرمکن صندلی وجود ندارد، اما دقت نکردن در نصب می‌تواند مشکل ایجاد کند. برای دسترسی به سیستم گرمایشی باید صندلی‌ها را از داخل اتومبیل یا وانت خارج کنید. آن وقت مجبور خواهید بود پوشش صندلی را کنار بکشید. سپس می‌توانید پد قدیمی را بردارید و یک گرمکن جدید را با آن جایگزین کنید. سپس می‌توانید روکش صندلی را در جای خود نصب کرده و آن را در ماشین یا وانت خود نصب کنید. همانطور که گفتیم، این فرآیند ساده است اما زمان و تلاش قابل‌توجهی را به همراه خواهد داشت.

 

چه زمانی نیاز به تعمیر و یا تعویض گرمکن صندلی وسیله نقلیه خود دارید؟

آیا گرمکن صندلی اتومبیل شما سوخته است؟ یا، اگر صندلی‌های اتومبیل شما به خوبی گرم نمی‌شود؟ در این مواقع اگر خرابی گسترده نباشد شما می توانید آن را تعمیر کنید و قطعات سوخته و خراب را با انواع سالم و نو جایگزین کنید. برای خودروها همچنین یک کیت گرمکن صندلی فابریک هم به فروش می‌رسد که می‌توانید آنرا در هر وسیله نقلیه با سیستم الکتریکی 12 ولت نصب کنید. ‌گرمکن‌های صندلی به سرعت کار می‌کنند و به طور مستقیم به بدن شما گرما می‌دهند تا شما را گرم و راحت در داخل خودرو نگه دارند، وقتی که دمای هوای بیرون سرد است. برای کسانی که در مکانی زندگی می‌کنند که در آن دما، زمان زیادی را در محدوده منفی صرف می‌کند، داشتن آپشن گرمکن صندلی، یک موهبت خواهد بود.

در اسمارت آپشن، ما داری گرمکن‌های صتدلی فبریک با کیفیت بالا هستیم و اگر سوالی در مورد این گرمکن‌ها داشته باشید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را برای خرید راهنمایی کنیم. اگر از انتظار برای گرم شدن خودرو در روزهای سرد خسته شده‌اید و می‌خواهید خودروی سرد خود را در مدتی کوتاه به جایی گرم تبدیل کنید گرمکن‌های مخصوص صندلی آن چیزی هستند که وسایل نقلیه و بدن شما به آن نیاز خواهند داشت.

دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption...
ما را در سایت دی وی دی فابریک - اسمارت آپشن smartoption دنبال می کنید

برچسب : گرمکن صندلی, نویسنده : محیا یوسفی smartoption بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 1 مهر 1397 ساعت: 16:58